توجه به زیبا سازی مدرسه
- درخت کاری و گل کاری در حیاط مدرسه - قرار دادن گلدان در سالن ها و محیط مدرسه - استفاده از رنگ های شاد در کلاس - استفاده از تابلو ها و پیام های بهداشتی شاد و شعر های شادی آفرین - استفاده از رنگ های شاد برای لباس دانش آموزان - استفاده از رنگ های شاد برای معلمین و کادر اجرایی در مدرسه
توجه به وضعیت بهداشت محیط مدرسه
- توجه به نظافت مدرسه و دانش آموزان - رعایت اصول بهداشتی دستشویی ها و آبخوری ها - آموزش صحیح رعایت بهداشت فردی برای دانش آموزان- معاینه پزشکی دانش آموزان برای مشکلات جسمی و زدن واکسن - نظارت بر مواد غذایی و بوفه مدرسه با توجه به سلیقه دانش آموزان
مشارکت دانش آموزان در اداره مدرسه
- تشکیل شوراهای دانش آموزی - تشکیل گروه های بهداشتی – مدیریتی – نظافت – درسی و . - تشکیل گروه های ورزشی - تشکیل گروه های فرهنگی و اجتماعی با همکاری اولیا مدرسه- تشکیل یک مجله یا ماهنامه یا فصل نامه با کمک دبیران و دانش آموزان - تشکیل بسیج دانش آموزی- تشکیل گروه های هنری نمایش – موسیقی – فیلمنامه – رومه دیواری و .- تشکیل جمعیت هلال احمر دانش آموزان برای حوادث غیر مترقبه مثل - سیل – زله - استفاده از تخصص دانش آموزان در زیبا سازی مدارس
دخالت اولیا در اداره مدرسه
- بهره گیری از تخصص اولیا در بهتر شدن محیط مدرسه - برگزاری مسافرت ها و اردو های تفریحی
– سیاحتی با همکاری و نظارت اولیا - شرکت در اداره مدرسه و یا م در چگونگی اداره آن
- دعوت از اولیا که توان سخنرانی های علمی تربیتی دارند .
بهبود وضعیت رفاهی و اجتماعی معلمان و کارکنان فرهنگی
- ایجاد فضای مشارکت در برنامه ها و فعالیت های مدرسه - افزایش حقوق معلمان و سایر کارکنان فرهنگی از طریق کمک های غیر نقدی - ایجاد فرصت برای ادامه تحصیل فرهنگیان - در نظر گرفتن صندوق وام برای معلمان - در نظر گرفتن تسهیلات برای خدمات مسافرتی ( راه آهن – هواپیما – هتل ها ) - ایجاد الفت و انس بیشتر بین معلمان و مدیر و معاونان با یکدیگر - استفاده بهینه از تسهیلات عمومی و تفریحات سالم
مدرسه شاد چه ویژگی هایی دارد ؟
,های ,مدرسه ,دانش ,– ,آموزان ,دانش آموزان , تشکیل ,استفاده از ,ها و ,تشکیل گروه
درباره این سایت